Ринок приватної медицини – ось де не з чуток знають про конкуренцію та боротьбу за клієнта: з більш ніж 50000 приватних медичних центрів і клінік – 40% знаходяться в Києві. Щодня з’являються нові приватні кабінети та медичні центри, філії мережевих медичних клінік. Як їм вдається знаходити і утримувати своїх пацієнтів, забезпечувати роботою персонал, отримувати прибуток від вкладених інвестицій?
Ми проаналізували досвід наших клієнтів – медичних центрів, інших приватних медичних закладів і свій досвід в якості пацієнтів та склали список ефективних способів залучення пацієнтів.
ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ ТА ПОЗИЦІОНУВАННЯ, ГЕОГРАФІЯ
Якщо у вас вже є приміщення під клініку або медцентр, ви працюєте і приймаєте пацієнтів, значить, ви визначилися з цільовою аудиторією та стратегією просування своїх послуг. Якщо чіткого позиціонування ще немає, озирніться навколо – що оточує будівлю, де знаходиться ваша клініка, потік яких клієнтів – «преміум», «бізнес» або «економ» – зможе забезпечити вам місце розташування вашого медичного закладу. Враховуйте це при розробці бізнес плану та стратегії просування.
У вас є бізнес план з чітким розумінням цільової аудиторії, і ви підбираєте місце? Пам’ятайте, що для клієнтів «преміум» класу важливо створити унікальну зону, запропонувати їм нові методи лікування у висококласних фахівців, забезпечити першокласний сервіс. Відмінним місцем розташування клініки для таких клієнтів буде, наприклад, квартал з елітними житловими комплексами або поруч з фешенебельними офісами іноземних компаній.
Для приватного медичного закладу розташування в спальному районі з безліччю житлових будинків або в діловому центрі – хороший вибір. При якісному сервісі і уважному ставленні у вас будуть постійні клієнти. Подбайте про те, щоб ваш медичний центр був помітним: велика яскрава вивіска, вказівники, оздоблення фасаду. Створіть образ, що запам’ятовується.
ГРАФІК РОБОТИ КЛІНІКИ
Часто при досить легких захворюваннях пацієнти відкладають відвідування клініки, особливо, якщо вони завантажені на роботі або у них жорсткий робочий графік. Таким пацієнтам зручніше відвідувати медичний заклад у вечірні години та неробочі дні. І якщо ваша клініка запропонує їм графік прийомів, що відповідає їх очікуванням, у вас буде перевага перед конкурентами. Графік прийому пацієнтів можна формувати за допомогою медичних програм для клінік, наприклад нашої медичної інформаційної системи ІМЕД.
ЯКІСТЬ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ ТА СЕРВІСУ
Найважливішими для клієнта, за великим рахунком, є якість надання медичних послуг і рівень сервісу в медичному закладі. Але оцінити їх, як правило, пацієнти можуть тільки після візиту на прийом в клініку. Ці критерії добре працюють на утримання клієнта та підвищення його лояльності.
Однак в маркетингових комунікаціях на залучення пацієнтів ви можете робити акцент на професіоналізмі вашого персоналу. Також подбайте про позитивні відгуки про вашу клініку від ваших клієнтів. Цікавтеся у пацієнтів, чи все їх влаштовує у вашій роботі. Переконайтеся, що неприємні інциденти та конфліктні ситуації, якщо такі виникають, вирішуються у вашій клініці максимально чемно, конструктивно і з бажанням зберегти хороші відносини з клієнтом. Якість послуг і сервісу працює на вас, коли вашу клініку задоволені пацієнти рекомендують своїм родичам, друзям та знайомим.
ПРОСУВАННЯ
Для просування медичних послуг, як і будь-яких інших товарів і послуг, необхідний комплексний підхід, поєднання різних рекламних носіїв – телебачення, радіо, друковані ЗМІ та зовнішня реклама, просування в Internet. Спробуйте виділитися креативної ідеєю, організуйте публічний захід або станьте спонсором такого. Проводьте дні відкритих дверей з цікавими семінарами для ваших клієнтів. Для залучення пацієнтів, які вже були у вас в клініці, розсилайте інформацію про ваші заходи і акційні пропозиції.
Дуже важлива присутність медичного закладу в інтернеті. Якщо на початковому етапі у вас немає достатньо ресурсів на хороший сайт, у вас є альтернатива – заведіть сторінки в соціальних мережах (Facebook, Instagram). Розміщуйте живий, цікавий контент – історії з життя вашої клініки, корисності для ваших пацієнтів, наприклад, поради від лікарів, інформацію про фахівців і їх кваліфікації, фотографії кабінетів, послуги. У соціальних мережах ви можете розмістити посилання на онлайн-запис. Пацієнти зможуть самостійно записатися на прийом у зручний для них час.
Створіть інформативний і зручний сайт з якісним контентом. Переходячи за посиланнями в браузері на ваш сайт, пацієнт буде шукати інформацію про лікарів, які працюють у вашій клініці, підтвердження компетентності та професіоналізму вашого персоналу, перелік медичних послуг і їх вартість. Надайте йому цю інформацію і забезпечте можливість легко зв’язатися з адміністратором в разі виникнення додаткових питань. На сайті клініки можна проводити безкоштовні консультації. Робіть ці консультації обмеженими за часом, повідомляйте про них постійним пацієнтам при зустрічах і в інформаційних розсилках.
Для просування клініки в мережі спробуйте контекстну і банерну рекламу від Google. Такі сервіси-агрегатори, як doc.ua та likarni.com, також допоможуть вам залучити пацієнтів до вашого медичного закладу, використовуйте їх ресурси.
Обов’язково використовуйте CRM-систему для фіксації всіх отриманих даних: контактних даних (потенційних) пацієнтів, їх запитів та замовлених послуг, каналів, якими вони до вас звернулися, відгуків.
ПАРТНЕРИ
Озирніться: що знаходиться по сусідству з вашим медичним центром або клінікою? Салони краси, косметичні салони, спортклуби, басейни, дитячі установи, інші клініки (якщо ваші послуги не перетинаються) – всі вони можуть стати вашими партнерами. Домовтеся з ними про розміщення рекламних матеріалів (листівок, банерів, постерів, купонів на знижку).
Напевно, поряд з клінікою також розташовані офіси різних компаній. Обговоріть з керівниками цих фірм можливість надання медичних послуг їм і їх персоналу зі знижкою. Хорошим маркетинговим ходом для залучення пацієнтів буде відвідати керівництво приватної школи, платного ВНЗ або коледжу та домовитися про платний загальний огляд в якості профілактики учнів на добровільній основі, через батьківський комітет або керівництво навчального закладу.
Спробуйте об’єднати свої зусилля з зусиллями тих, хто працює зі схожою до вашої цільової аудиторією, наприклад, косметологи, масажисти, дієтологи. Підготуйте разом рекламні матеріали про ваші послуги. Так ви зможете досягти більш широкого охоплення потенційних клієнтів і заощадите на рекламі.
Джерело inteltech.com.ua