Міністерство Охорони Здоров’я України запропонувало зміни в довідник медичних професій. Відповідно до проекту вводиться нова посада медичного директора, який буде виконувати медичні функції, а у функціях генерального директора буде суто управлінська та адміністративна робота.
Насьогодні в українських медичних закладах і адміністративні, і медичні функції виконує головний лікар в той час, як в розвинених країнах світу, зокрема багатьох країнах-учасницях Європейського Союзу, цей великий масив роботи виконують дві людини – генеральний директор курує адміністративні питання, а медичний директор веде всі медичні процеси.
Згідно з проектом, що підготовлений разом з міжнародними партнерами, в довіднику будуть наступні зміни:
- вводиться нова посада медичного директора;
- чітко розмежовуються функції директора та медичного директора;
- вводяться критерії для керівників закладів охорони здоров’я національного, обласного та районного рівня;
- визначаються освітні вимоги до директора, робота якого не пов’язана з організацією лікувального процесу.
ПОСАДА ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА
Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю медичного закладу. В його обов’язки входитимуть:
- стратегічне планування;
- формування бюджету;
- координація роботи медичного закладу;
- аналіз економічної ефективності;
- організація роботи та ефективної взаємодії всіх структурних підрозділів;
- забезпечення залучення коштів на інвестиційні потреби медичного закладу тощо.
З 2022 року претендентам на посаду генерального директора медичного закладу, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», необхідно буде додатково отримати її.
ПОСАДА МЕДИЧНОГО ДИРЕКТОРА
Медичний директор займатиметься суто медичними питаннями:
- розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медичному закладі на основі принципів доказової медицини;
- організацією надання послуг, що орієнтовані на пацієнта;
- впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
- організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
- оцінкою якості надання медичної допомоги;
- координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів медичного закладу;
- організацію постійного професійного розвитку медичного персоналу.
Зміни плануються до введення в дію з січня 2019 року.