Медичні інформаційні системи: як вибрати свою

Автоматизація бізнесу – створення єдиної інформаційної системи на базі програмного забезпечення – суттєво допомагає керівництву в управлінні діяльністю підприємства, в прийнятті рішень, в управлінні персоналом та відносинами з клієнтами і партнерами. На кожному ринку своя специфіка та особливості, тож і програму потрібно підбирати відповідно до них.

Для приватних медичних центрів та клінік існують спеціалізовані медичні інформаційні системи. В Україні ринок таких систем ще достатньо молодий і розвивається, з’являються нові рішення, аби максимально задовольнити потреби сучасного медичного бізнесу.

 

ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИРІШУЮТЬ МЕДИЧНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ

 

Як правило, медична інформаційна система складається із декількох блоків, кожен з яких відповідає за автоматизацію тих чи інших процесів медичного закладу:

  • електронна медична карта пацієнта;
  • робочі місця лікаря та медичної сестри;
  • управління ресурсами медичного закладу та їх розподіл;
  • управління персоналом;
  • фінансовий та управлінський блок тощо.

Основним завданням медичної інформаційної системи є створення єдиної централізованої бази, в якій консолідуються дані про діяльність підприємства: інформація системи доступна всьому персоналу медичного закладу, що дозволяє йому оперативно і якісно виконувати посадові обов’язки. 

До інших важливих переваг використання медичних інформаційних систем відносяться:

  1. Підвищення ефективності персоналу за рахунок автоматизації повторюваних рутинних операцій/завдань;
  2. Ефективніше використання робочого часу та компетенцій працівників;
  3. Можливість використання шаблонів документів;
  4. Доступ до необхідної інформації;
  5. Мінімізація негативного впливу людського фактору (помилки);
  6. Підвищення якості та прозорості обслуговування клієнтів;
  7. CRM для медцентра чи клінікиведення історії комунікації з клієнтом;
  8. Безпечне зберігання даних – працівник має доступ лише до тієї інформації, з якою йому потрібно працювати;
  9. Швидка звітність про стан справ у компанії для керівництва (в режимі реального часу);
  10. Організація оперативного обліку та контролю;
  11. Фінансова та управлінська звітність;
  12. Можливість контролю великих масивів інформації;
  13. Швидке прийняття рішення в типових ситуаціях на основі актуальних даних;

Отримання бажаних результатів залежить від того, наскільки добре була виконана робота на етапі вибору медичної інформаційної системи для автоматизації медичного закладу, наскільки вдало її впровадили у вашому медичному центрі чи клініці та чи докладає персонал достатньо зусиль для створення бази даних – дотримується правил роботи з системою, вчасно вносить інформацію в систему та оформлює необхідну документацію. Адже отримати інформацію по пацієнту чи аналітичну звітність можна тільки тоді, коли дані для цього є в системі.     

 

 

Як зробити медбізнес ефективним завдяки медичній системі
Популярність приватних медичних закладів постійно зростає, оскільки вони, у порівнянні з державною медициною, здатні забезпечити пацієнтів високим рівнем медичної допомоги та мають необхідне діагностичне обладнання для проведення різноманітних обстежень. Саме якісна діагностика уможливлює та прискорює постановку правильного діагнозу.   Насьогодні в Україні працює близько 50 000 приватних клінік та медичних центрів і щороку відкриваються нові приватні медичні заклади та філії вже існуючих.   На ринку медичних послуг конкуренція за клієнта достатньо жорстка...

 

 

ВИБІР МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ

 

Вибір медичної системи для автоматизації медичного закладу – справа важлива і відповідальна, адже від неї залежить те, чи досягнете ви бажаних результатів після впровадження обраної системи. Хороша новина в тому, що на ринку є близько 10 різних програмних рішень для автоматизації медичного бізнесу, і ви гарантовано зможете підібрати те, що відповідає вашим потребам.

Отже, як вибрати медичну інформаційну систему і з чого почати.

 

1. Цілі

Для початку визначте для себе цілі автоматизації – чого ви хочете досягти в результаті, які бізнес завдання ви хочете вирішити, наприклад, покращити якість обслуговування клієнтів, організувати та оптимізувати документообіг медцентру чи клініки, вести управлінський облік для грамотного управління медичним закладом та його подальшим розвитком тощо.

На цьому етапі можна створити групу із представників різних підрозділів вашого закладу – лікарів, медсестер, керівників, бухгалтерів, тобто безпосередніх користувачів майбутньої системи. Група має проаналізувати поточні процеси медзакладу та виявити слабкі місця, які можна покращити завдяки системі, наприклад, управління результатами лабораторних досліджень – як зараз організовано цей процес та як його можна автоматизувати, прискоривши та мінімізувавши кількість дзвінків клієнтам.  

 

2. Список медичних інформаційних систем

Як тільки цілі визначено, попрацюйте над переліком медичних систем: складіть список із 10 рішень. Інформацію про програмні рішення для медицини можна знайти у відкритих джерелах в Інтернеті; поговоріть з колегами, кому вже доводилось автоматизовувати медичний заклад, вони можуть поділитися своїм досвідом; відвідайте галузеві виставки, там часто можна знайти серед учасників розробників медичних інформаційних систем.

 

Медичні інформаційні системи3. Запит інформації

Наступний крок – запит інформації про відібрані вами системи. Надішліть розробникам програмних рішень із вашого списку листа із запитом детальної інформації про їх продукт. В листі обов’язково вкажіть, які перед вами стоять завдання автоматизації, щоб розробник міг відповісти, чи допоможе його програма їх вирішити.

Можете озвучити нам ваші вимоги до інформаційної системи, і ми проаналізуємо, чи вам підходить наша медична програма ІМЕД.

 

4. Демонстрації

На основі відповідей розробників деякі системи зі списку будуть відсіяні як такі, функціонал яких не відповідає вашим потребам. Завдяки демонстраціям ви зможете оцінити решту рішень. Обов’язково замовляйте демонстрацію чи  презентацію медичної інформаційної системи (онлайн чи вживу), познайомтеся з її можливостями, проконсультуйтеся зі спеціалістом щодо того чи іншого процесу та його реалізації в цій медичній системі.  

 

5. Вибір медичної інформаційної системи

Тепер, коли ви знайомі з можливостями обраних вами медичних систем, порівняйте їх вартість – вартість самого програмного забезпечення, вартість впровадження системи та її супроводу в подальшому, вартість навчання користувачів; оцініть вигоди, які ви можете використати в майбутньому (масштабування, ріст бізнесу).  

Також важливо отримати відповіді на наступні запитання:

  • Чи інтегрується система з іншими рішеннями, які ви вже використовуєте чи плануєте використовувати?
  • Чи є можливість допрацювати рішення під ваші конкретні потреби?
  • Чи справиться рішення з ростом вашого бізнесу, масштабуванням?
  • Чи зручна система у використанні?
  • Чи достатньо спеціалістів з впровадження цього рішення?

Маючи таку інформацію, ви зможете зробити правильний вибір медичної системи для автоматизації вашого медичного закладу.

 

Поділитись...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VK
Популярні статті: